پشتیبانی شبکه

اگر می خواهید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید که کدام یک از آن ها برای شما بهتر هستند باید قابلیت های آنها را در نظر بگیرید و با مقایسه شبکه باسیم و بی سیم انتخاب بهتری داشته باشید. از جمله قابلیت هایی که به شما در انتخاب این دو نوع شبکه کمک می کنند عبارتند از:

 

نصب و راه اندازی

هزینه

اطمینان

کارایی و سرعت

امنیت

هزینه

مقایسه شبکه کامپیوتری بی سیم و باسیم

هزینه

درمقایسه شبکه باسیم و بی سیم ، هزینه نصب و راه اندازی شبکه های بی سیم ارزان تر است. اما گاهی اوقات نیز، هزینه نصب این شبکه ها چندین برابر شبکه های کابلی و با سیم می شود.

نصب و راه اندازی

با مقایسه شبکه باسیم و بی سیم در می یابیم که هزینه نصب و راه اندازی شبکه های کابلی و با سیم بیشتر از شبکه های بی سیم می باشد. زیرا که در این شبکه ها باید از محل هر ایستگاه کاری به محل توزیع کننده و سوئیچ ها کابل کشی انجام گیرد. همچنین برای کابل کشی به سوراخ کاری، نصب کلید و پریز، داکت کشی و … نیاز می باشد. علاوه بر این، در صورتی که محل فیزیکی ایستگاه تغییر کند باید کابل کشی دوباره انجام گیرد که طبیعتاً این موارد، هزینه نصب و راه اندازی این شبکه ها را افزایش می دهد.

در حالی که شبکه های بی سیم برای برقراری ارتباط از امواج استفاده می کنند و به راحتی می توان محل آنها را تغییر داد. بنابراین محدودیتی برای تغییر فیزیکی آن ها وجود ندارد.

قابلیت اطمینان

معمولاً قابلیت اطمینان شبکه های با سیم بیشتر از بی سیم است که بامقایسه شبکه باسیم و بی سیم به این مهم دست پیدا کردیم و به همین دلیل است که هنوز هم از این شبکه های کامپیوتری استفاده می شود. فقط باید نصب، جابجایی و اتصالات تجهیزات این شبکه با دقت بالا انجام و کنترل انجام گیرد. در صورتی که شبکه های بی سیم نسبت به تداخل ها حساس هستند و تابش ها، سیگنال های رادیویی و هر تداخل دیگری می تواند بر روی عملکرد آنها تاثیر بگذارد.

شبکه کامپیوتری با سیم و بی سیم

کارایی و سرعت در مقایسه شبکه های باسیم و بی سیم

سرعت و کارایی شبکه های کابلی بسیار بیشتر از شبکه های بی سیم می باشد. به طوری که سرعت شبکه های بی سیم WIFI در برخی مواقع تا 10برابر کندتر از شبکه های کابلی  LAN می شود. پهنای باند شبکه های کابلی حتی به 10 گیگابایت هم می رسد.

امنیت

از آنجایی که شبکه های کابلی به اینترنت هم متصل می شوند برای افزایش امنیت آنها علاوه بر  سوئیچ های پیشرفته به دیواره های آتشین FIREWALL نیز نیاز است ولی در شبکه های بی سیم، دیواره های آتشین به صورت نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارند. البته برای افزایش امنیت شبکه های بی سیم حتماً رمز نگاری نیاز است.

به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین ها

Social Media

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

نوشته های مرتبط

آنتی ویروس محافظ سیستم

چرا آنتی ویروس نصب کنیم؟

امروزه مهمترین بخش هر سیستمی  آنتی ویرس آن می باشد زیرا انتی ویروس ها نقش اساسی در حفاظت از سیستم ما دارند. آنتی ویروس ها

پشتیبانی شبکه

مقایسه شبکه باسیم و بی سیم

بررسی شبکه های بی سیم و باسیم به صورت تخصصی و مقایسه ای علمی و فنی به صورت گسترده جهت انتخاب بهتر و حرفه ای تر برای کابران

امنیت شبکه

پشتیبانی شبکه و امنیت

هر شبکه از چند سیستم تشکیل می شود و برای ارتباط بین این سیستم ها از تعدادی پروتکل شبکه استفاده شده است. با پیشرفت تکنولوژی

تماس با ما
ارسال از طریق واتساپ